پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3097
-
الف
+

نگاهی تحلیلی به سریال «مینو»

مجموعه تلویزیونی «مینو» این روزها از آنتن آی‌فیلم درحال پخش است.

مجموعه تلویزیونی «مینو» این روزها از آنتن آی‌فیلم درحال پخش است.

به گزارش آی‌فیلم،  امیر پوروزیری کارگردان سریال مینو ، در ساخت آثار خود بر روی روابط انسانی متمرکز است. او پیش از این هم مجموعه مستند داستانی «در محاصره» را به تهیه کنندگی مهدی همایونفر ساخته است. این کارگردان در مجموعه مستند داستانی «در محاصره» نیز بیش از اینکه روی جنگ و التهابات کشور متمرکز باشد، به روابط انسانی و زندگی آدم‌ها پرداخته بود.

امیر پوروزیری در سریال «مینو»، بیش از اینکه بخواهد سریالی با حال و هوای جنگ و دفاع مقدس و التهابات پس از انقلاب بسازد، تمرکزش را در نگارش و اجرا روی روابط انسانی گذاشته است. بیننده در سریال «مینو» با داستان عاشقانه پرستاری به همین نام با پسر عمه اش رضا روبروست. از طرفی یک جاسوس عراقی به نام "عماد" هم دل به "مینو" می بندد و حال برای انجام ماموریتی که برای آن به ایران آمده دچار تردید و دودلی می شود. امیر پور‌وزیری پیش‌تر در خصوص مضمون و دلیل ساخت این سریال گفته است: «مقصد و مقصود من از ساخت سریال مینو روایت داستانی عاشقانه و جذاب در بستر روزهای پر التهاب انقلاب اسلامی ایران است. همین تلفیق بدون شک باعث جذابیت فوق العاده اثر برای مردم می‌شود زیرا جامعه هم داستان‌های عاشقانه را دوست دارد و هم اینکه از تماشای بخشی از تاریخ کشور لذت می‌برد».

درون‌مایۀ اصلی سریال «مینو»، روابط عاطفی و انسانی آدم ها و دلبستگی شان و تلاشی که برای رسیدن به خواسته هایشان است. ضمن اینکه بیننده با مثلث عاشقانه "رضا"، "مینو" و "عماد" روبروست که می تواند یکی از نکات جذاب سریال برای مخاطب باشد. بیننده در ابتدای داستان مدام با ابراز علاقه و احساسات رضا به دختر دایی اش "مینو" روبرو می شود که ازدواج نا موفقی داشته و صاحب یک پسر است. از طرفی پدر "مینو" با این وصلت مخالف است و اتفاقی که شب خواستگاری برای "رضا" می‌افتد باعث می‌شود که پدر "مینو" روی این تصمیم مصمم‌تر شود. اما با اتفاقی که برای ایمان فرزند "مینو" در انبار گمرک می‌افتد و همه "رضا" را مسبب این اتفاق می دانند، داستان وارد فاز جدیدی می شود. از طرفی "عماد" جاسوس عراقی نیز با نجات دادن فرزند او سعی دارد خودش را به پرستار جوان نزدیک‌تر کند که البته بر سر دوراهی عشق و وظیفه قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید:

دانلود و تماشای سریال «مینو»

«مینو»، سریالی عاشقانه در فضای انقلاب

پخش یک سریال دفاع مقدسی در تلویزیون

در قسمت چهارم مینو می‌بینید

بیننده با اتفاقاتی که در ابتدای داستان برای "عماد" می‌افتد و حتی قتل مرد پرنده باز در کارخانه متروکه و نحوه کشتن او به این نتیجه می رسد که با چه فرد جانی و منفی و قاتلی روبروست که هیچ چیزی برایش مهم نیست و بویی از انسانیت نبرده است؛ همین طور زمانی که پسرعمویش خالد را به طرز فجیعی به قتل می‌رساند، در صورتی که در دیالوگ هایی که این دو با هم ردو بدل می‌کنند، بیننده متوجه می‌شود که چه ارتباط برادرانه و صمیمی با هم دارند. حتی در شب پیش از عملیات تروریستی بیمارستان، "عماد" و "خالد" سکانس مشترکی دارند که نشان از نگرانی "عماد" نسبت به پسرعمویش و صمیمت این دو دارد. اما وقتی با سکانس قتل "خالد" توسط "عماد" روبرو می شود، این شخصیت را کاملا منفور می‌بیند. اما "عماد" چهره دیگری هم دارد که در رویارویی با "مینو" به مخاطب ارائه می دهد. ذهن و قلب "عماد" به قدری درگیر پرستار جوان شده است که برای نجات جانش از یک حادثه تروریسیتی جلوگیری می‌کند. ابعاد مختلفی که در شخصیت این کاراکتر وجود دارد، هم برای سلمان فرخنده به عنوان بازیگر این نقش جذابیت دارد و هم برای مخاطبی که داستان را دنبال می کند.

گفتنی است، این سریال هم مانند کارهای دیگری که از تلویزیون شاهد هستیم، دارای نقاط ضعفی است که به عوامل بسیاری از جمله بودجه برمی گردد. از جمله تداعی فضای دهه ۵۰ و اوایل انقلاب در کلیت سریال و نحوه پوشش و گریم خانم ها و برخی مواردی از این دست که به هر حال کار راحتی نیست. آن هم بازسازی دهه ای که چهار دهه از آن می گذرد. با این حال سریال «مینو» را می توان کار سرگرم کننده ای دانست که تا حدودی توانسته مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند. ضمن اینکه کارگردان سعی کرده از شعاری بودن و برخی دیالوگ های شعاری در سریال پرهیز کند و یک داستان ساده و روابط ساده ای را برای مخاطب خود روایت کند.

سریال «مینو»، هر شب ساعت ۲۲:۰۰ از آی‌فیلم فارسی پخش و در ساعت ۰۶:۰۰ صبح و ۱۴:۰۰ روز بعد بازپخش می‌شود.

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر